دانلود مقاله و تحقیق word با فرمت doc قابل ویرایش
افزودن به علاقه مندی ها

به اشتراک گذاری:

دانلود مقاله تشویق بهتر است یا تنبیه

دانلود
  • خلاصه
  • فهرست
  • خلاصه مقاله تشویق بهتر است یا تنبیه

    تشویق بهتر است یا تنبیه؟

    منظور از تشویق این است که افراد چگونه باید تشویق شوند و همچنین تنبیه در مورد آنها چگونه باید باشد؟
    و آیا افراط و تفریط در این امرو ضروری است؟
    آیا تنبیه بدنی لازم است؟
    و آیا لازم است که در ابتدای کار تنبیه انجام شود؟
    و همچنین تشویق و تنبیه در کدامیک از مراحل زندگی بر روی فرد تاثیر میگذارد؟
    و نیز تشویق و تنبیه به چه معناست ؟ و ما از آن چه تصوری داریم؟

    فصل اول

    برای تربیت بدنی معنای مختلفی در نظر گرفته اند که در کتب و تربیت به چشم میخورد بعضی میگویند: تربیت علمی است که از طریق نسل بالغ درباره ی آنها که رشد کافی نیافته اند به منظور پرورش جسمی، فکری و اخلاقی شان انجام میشود تا آنها را برای عضویت در زندگی انسانی آماده کند.
    عده ای گویند: تربیت عبارت است از یک عمل عمدی و آگاهانه ودارای هدف که به منظور رشد دادن یا ساختن و دگرگون کردن ونیز شکفتگی استعدادهای مادر زادی او انجام شود . آنچه در تعریف تربیت لازم و ضروری است که توجه شود و از خصوصیات و ویژگی هایی است که تربیت باید داشته باشد عبارت است از: آگاهانه بودن ، دائمی بودن، دارای هدف و جهت بودن، شکوفا نمودن نیروهای فطری و استعداد غرائز ( در غیر انسان) و کلا پرورش قوای جسمی و روحی و روانی انسان.
    هر گاه از طرف فردی آگاه و تربیت یافته استعدادهای انسان در راستای مطلوبی شکوفا گشته و از قوه به فعلیت در آید تربیت در انسان صورت گرفته است.
    مفهوم تعلیم: تعلیم یعنی فراهم آوردن زمینه های و عوامل لازم برای فراگیری فرد. بعضی هم در معنی تعلیم ، انتقال معلومات به ذهن فرد را متذکر شده اند ومعتقدند که علم از معلم به فرد منتقل میشود ه در اصل تفاوت چندانی بین دو تعریف وجود ندارد.

    تفاوت معنای تعلیم و تربیت
    الف: مفهوم تربیت گسترده تر از تعلیم است، تعلیم اختصاص به انسان دارد که داری درک و فهم و شعور است و قدرت یادگیری دارد ولی تربیت در مورد موجودات فاقد شعور که در عین حال رشد میکنند نیزبه کار میرود. برای مثال باغبانی که به پرورش گل و گیاه می پردازد و در حقیقت به تربیت و زمینه سازی برای فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه گیاه پرداتند بنابراین کار باغبان تربیت است نه تعلیم دادن.
    ب: هدفهای تربیت نسبت به اهداف تعلیم، از گستردگی بیشتری برخوردار است. در تربیت هدف این است که زمینه رشد و شکوفایی همه استعداد های درونی انسان اعم از جسمانی و روحانی و عقلی و عاطفی رشد کند، در صورتی که هدف در تعلیم دادن معلومات یا افزایش آن در ذهن فرد است.
  • فهرست مقاله تشویق بهتر است یا تنبیه

مقالات مرتبط

Cached 1396/05/25
دانلود مقاله تشویق و تنبیه

دانلود مقاله تشویق و تنبیه

  • روانپزشکی - روانشناسی - علوم تربیتی
  • ۲۶
  • تشویق <br>هرچند از مقوله‏هایى چون «تشویق‏» و «تنبیه‏»، در مباحث تربیتى‏گفتگو مى‏شود، ولى از آنجا که «رفتار تشویق‏آمیز»، یکى از شیوه‏هاى نیک‏در معاشرت و برخورد با دیگران است، مورد بحث قرار مى‏گیرد. <br>انسان ...

دانلود مقاله تشویق و تنبیه

دانلود مقاله تشویق و تنبیه

  • روانپزشکی - روانشناسی - علوم تربیتی
  • ۲۶
  • هرچند از مقوله‏هایى چون «تشویق‏» و «تنبیه‏»، در مباحث تربیتى‏گفتگو مى‏شود، ولى از آنجا که «رفتار تشویق‏آمیز»، یکى از شیوه‏هاى نیک‏در معاشرت و برخورد با دیگران است، مورد بحث قرار مى‏گیرد. <br>انسان و نیاز به ...

دانلود مقاله تأثیر تشویق در یادگیری ( روش تحقیق )

دانلود مقاله تأثیر تشویق در یادگیری ( روش تحقیق )

  • روانپزشکی - روانشناسی - علوم تربیتی
  • ۷۷
  • شاید برای عده ای تصور اینکه بتوان در مدرسه ای از تشویق استفاده کرد کمی دشواراست اما واقعیت این است که می توان در سنگر مدارس شاهد حضور با شکوه معلمان وشاگردانی بود که با سرمایه از محبت وچهره های متبسم ومصصم در تلاش هستند که در کارهای خود موفق بوده ...

دانلود مقاله بررسی نحوه تاثیرتشویق در افزایش یادگیری

دانلود مقاله بررسی نحوه تاثیرتشویق در افزایش یادگیری

  • روانپزشکی - روانشناسی - علوم تربیتی
  • ۷۸
  • شاید برای عده ای تصور اینکه بتوان در مدرسه ای از تشویق استفاده کرد کمی دشواراست اما واقعیت این است که می توان در سنگر مدارس شاهد حضور با شکوه معلمان وشاگردانی بود که با سرمایه از محبت وچهره های متبسم ومصصم در تلاش هستند که در کارهای خود موفق بوده ...

دانلود مقاله تنبیه بدنی

دانلود مقاله تنبیه بدنی

  • روانپزشکی - روانشناسی - علوم تربیتی
  • ۴۶
  • مقدمه <br>«... یکی از نهادهای مهم اجتماعی، نهادآموزش و پرورش است که مسئولیت مهمی را در تربیت کودکان، نوجوانان، جوانان بر عهده دارد.<br>امروزه آموزش و پرورش بیشتر به شکل رسمی و شهری و سازمان یافته در سطحی گسترده جریان داشته و ارتباطی ...

دانلود مقاله آموزش، تنبیه، تشویق

دانلود مقاله آموزش، تنبیه، تشویق

  • روانپزشکی - روانشناسی - علوم تربیتی
  • ۲۵
  • محیط ایدهآل محیطی است که در آن، طفل در دبستان از امکانات آموزشی بسیار عالی برخوردار است و در منزل هم گذشته از کمک والدین با سواد، از انواع و اقسام سرگرمیهای آموزنده برخوردار است.<br> منظور ما محیطی است که در آن طفل معصوم بعد از صرف ۴ یا ۵ ساعت ...

دانلود تحقیق استخراج با سیالات فوق بحرانی

دانلود تحقیق استخراج با سیالات فوق بحرانی

  • مهندسی صنایع - مهندسی معدن
  • ۱۱
  • استخراج با سیالات فوق بحرانی (SCF) و کاربردهای آن در فرآیندهای جداسازی <br> چکیده: <br> یکی از روش‌های جدید که در ده دهه‌ اخیر برای تخلیص مواد اولیه پیشنهاد شده، استخراج به وسیله سیالات فوق بحرانی (Super Critical Fluid, SCF) است. در این ...

دانلود تحقیق تشویق بهتر است یا تنبیه

دانلود تحقیق تشویق بهتر است یا تنبیه

  • روانپزشکی - روانشناسی - علوم تربیتی
  • ۲۲
  • <p> تشویق بهتر است یا تنبیه؟ منظور از تشویق این است که افراد چگونه باید تشویق شوند و همچنین تنبیه در مورد آنها چگونه باید باشد؟ و آیا افراط و تفریط در این امرو ضروری است؟ آیا تنبیه بدنی لازم است؟ و آیا لازم است که در ابتدای کار تنبیه انجام ...

دانلود مقاله مدیریت تنبیه و تشویق

دانلود مقاله مدیریت تنبیه و تشویق

  • اقتصاد - حسابداری - مدیریت
  • ۲۷
  • <p>اصل تشویق و تنبیه در مدیریت علوی</p> <p>مکانیزم ساختاری که هر سازمانی برای برانگیختن یا قدردانی از کارکنانش ایجاد می‌نماید ، سیستم پاداش (Reward System ) نامیده می‌شود . در این سیستم که در اکثر سازمانهای بزرگ امروزی وجود دارد ، ...

دانلود مقاله، تحقیق، پروژه دانشجویی رسا پیپر
پرداخت نهایی
عنوان مقاله
محصول به سبد خرید اضافه شد.